Oh Senggugut.

by - Mei 27, 2015






Assalamualaikum dan salam hari rabu..  salam kepetangan .. kepada cucu2 jiran, kawan2 lama, kawan2 baru, kawanan2 burung bangau , burung2 berkicauan dan pokok jambu depan rumah.

Bicara tentang senggugut..setiap bulan ‘dia’ akan menunjukkan belangnya.. sakitnya hanya golongan wanita yang faham.. yala.. lelaki sudah tentu tidak pernah rasa kan?


Biasanya bila kita senggugut akan mula merasa nikmat kekejangan di bahagian bawah perut yang terasa seperti dipulas atau dipintal , sakit kepala yang berdenyut-denyut. Ada juga yang muntah atau mual/loya , Sakit di bahagian kaki, pinggang dan bahagian belakang badan dan juga boleh menyebabkan pitam.

Mengikut pengalaman aku sendiri , aku pernah beberapa kali pitam di sebabkan kononnya rasa diri aku ni kuat menahan kecomelan senggugut tu.. di situlah wujud sifat malas , kerja pun banyak yang tergendala, niat hati rasa mau baring dan tidur.. MARAH? jangan cuba2 cari pasal .. 

Antara kisah yang menarik adalah masa aku sedang shopping beli barang dapur.. nasib baik ada “Hero” yang berdekatan dan hantar aku masuk dalam kereta..waktu itu aku pening..terlentokkan kepala di bahu that guy kalau x silap..  aku cuma ingat apa yang aku cakap..       

“Gelap.. x nampak jalan.. sakit” .. hahaha.. ada macam babak dalam drama korea x ? waktu tu hujan turun renyai2.. haha.. so sweet.. biarlah “Hero” tu jak yang tahu siapa dia.. malas mention sebab nanti ada yang tiba2 masukkan dia jadi ahli avengers.. Haaa.. hahaha..

But.. itu tidak funny ok.. memang seriously sakit.. sebab tu lah.. hanya kaum wanita yang tahu .. bak kata omputeh ‘period pain’.. oh senggugut.. 

K bai.



You May Also Like

4 comments

  1. Memang sakit kadang2 tak dpt buat apa2. Dok baring layan senggugut je..

    Psssttt... Pat hero tu best. Siapa kah dia? Hahah nak lentok juga..

    BalasPadam
  2. Wah.. perkongsian yang sangat bermanfaat. Terima kasih admin. tips hilangkan senggugut

    BalasPadam
  3. jarang2 kena, tapi sekali kena tuhan je tau mcm mana rasanya

    BalasPadam

drop your comment buddy.