Alhamdulillah.. Muka Senyum.

by - Februari 02, 2016


Assalamualaikum :)
Lama rasanya aku menyepi dari dunia blog ni. Hmm.. been busy mengatur kehidupanla kononnya..


Pertama sekali, Alhamdulillah..

Tamatlah zaman persekolahan.. ku masih dihantui memori.. banyak kenangan, sedih.. happy.. dan pelbagai jenis emotion sudah dilalui..~ ~ tapi apa yang penting?? degree suda habis.. lalala..
Beban assignment sudah tamat.. beban ke kelas sudah juga tamat..terima kasih kepada kawan2.. yang tidak pernah meninggalkan aku di zaman study tu.. di mana kita sama2 merayap merangkak sehingga boleh berdiri dan berlari sama-sama..Parents aku especially..yang tidak putus2 memberikan motivasi dan sumber kewangan yang tidak terkira.. hehe..  dan menunggulah aku tarikh konvo di hujung tahun 2016 nanti insya Allah..Semoga dipermudahkan..






Sebagai perkongsian juga, tarikh 3 oktober 2015 pula aku telah sah menjadi tunang kepada pilihan hati.. Encik Mohd Shafiq bin Abd Karim.. seorang lelaki  yang menjadi kenalanku hanya kerana sehelai t-shirt.. hikhikhik..(Typing this tiba2 teringat muka si dia yg sedang senyum) hikhik.. kisahnya bila si Encik Tunang dan keluarga datang merisik pada hari raya yang mulia tahun 2015 yang lalu.. dan kemudian mengikat tali pertunangan pada tarikh hari lahirku di usia 23tahun.. MUKA SENYUM.

Dipermudahkan lagi, pengurusan untuk praktikal aku pula adalah di Borneo T-shirt. Di mana aku melalui proses pembelajaran untuk menghadapi persekitaran kerja yang sebenar.. Syukur Alhamdulillah semuanya dipermudahkan dan sebenarnya bukan senang untuk dapat tempat praktikal seperti di Borneo T-shirt..TIDAK SAMA.. seriously kau kau kau tidak akan jumpa yang sama.. di mana aku melalui suasana kerja yang sangat sempoi dan tidak stress..yang mempunyai level kerjasama yang #power..  dengan staff yang semuanya dianggap seperti keluarga.. Borneo T-shirt sememangnya happening.. sungguh-sungguh aku sangat bersyukur.. di situlah jugak aku belajar.. 

“ Mau dapat duit.. bukan senang..” dan kau kena “ kerja keras”.. dan sekaligus kena percaya dengan rezeki Allah..



Tahniah Borneo T-shirt.. semoga dipermudahkan segala urusan..di murahkan rezeki dan di lebarkan lagi sayap perniagaan seSUPER BEST POWER!!! ke level 977!! tahap dewataraya!!!




Dan dalam masa 2 minggu selepas tamat praktikal..aku mencuba-mencuba dan tidak berhenti mencuba.. tidak berhenti bertanya.. tidak berhenti mencari lubuk-lubuk kekosongan pekerjaan di area Kk ke kudat.. akhirnya.. Alhamdulillah.. aku kini bergelar seorang staff di Kiara College.. Di sini juga.. aku jumpa member baru.. kenalan baru.. persekitaran baru..
 a bit stress about student ..tapi kini aku sedang melatih diri untuk..
“Stress Positive boleh.. stress negative JANGAN..”



See?? Rezeki Allah memang luas. Rezeki Allah terletak pada pelbagai aspek.

Dan sekarang.. aku melalui hidup sebagai seorang individu yang mempunyai kerjaya yang sederhana.. hidup yang sederhana..taraf kewangan yang sederhana..tik tok tik tok..jam berdetik.. masa berjalan..



Sebulan lagi pula.. aku bakal merubah status sebagai seorang isteri.. dup dap dup dap..
Tiba-tiba feel emotional.. fuhhh..

Semoga dipermudahkan..doakan ya kawan2..
K bai. Assalamualaikum..

Keep in touch.. MUKA SENYUM.

You May Also Like

1 comments

drop your comment buddy.