Teringin PREGNANT !!

by - Jun 27, 2016






Assalamualaikum.

Alhamdulillah..

tik tok tik tok sudah 3 bulan 3 minggu dan 1 hari aku menjalani alam rumahtangga dengan Encik suami, Mohd Shafiq bin Abd Karim.. .. yang cute.. yang berambut baru..yang segala yang yang lah.. hihi

Indah dan cukup indah..Bukan sahaja rasa selamat bahkan tenang, senang, damai dan bahagia.

Halal itu kan semestinya Indah. Kan?

Secara jujur.. memang ada sedikit suasana baru yang susah untuk aku lalui.. biasala kan,dulu bujang.. sekarang tidak..sekarang, sudah ada tanggungjawab sendiri, rumahtangga,ibu bapa, keluarga, kerjaya..~ ~terutama lagi bila menjadi seorang isteri yang punya kerjaya sendiri.. its hard but its fine.

Tapi ada satu perasaan yang..

Dup dap dup dap.. ada satu perasaan terlalu ingin..perasaan terlalu ingin memiliki.

perasaan itu meronta ronta.. merobek jiwa.. meresap ke dalam minda hampir setiap hari..

Mahu PREGNANT!
mahu cepat-cepat ada anak!

Mungkin masih awal untuk pregnant walhal usia kahwin baru 3 bulan lebih.
tapi itu semua rezeki dari Allah.
Kalau ada rezeki mengandung, bersyukur sangat sangat.
Kalau belum,kena redha dan sentiasa berdoa kepada Nya.

Itulah.. that feeling.. sangat sangat ingin rasa menjadi seorang ibu.. hehe..

Sangat sangat ingin rasa pengalaman menjadi wanita mengandung.. walaupun banyak yang kedengaran (Sakit) ~

Sangat sangat ingin rasa lebih kasih sayang dari husband biarpun sekarang ni memang disayang sayang sangat.. but I can’t imagine his face bila dapat tahu that I’m pregnant. Confirm cute.

Dan segala macam lah yang ingin di rasa..

kadang-kadang ada jugala sedikit cemburu yang positif bila tengok kawan-kawan yang mom to be..

Apapun, banyak bersabar ya diri sendiri.
belum ada rezeki .

Sebelum itu Tahniah kepada sahabat dan keluarga yang baru saja bergelar ibu.

Kepada yang sudah sah hamil tahniah.. jaga kandungan baik-baik.. Semoga dipermudahkan.

Sama-sama mendoakan untuk diri sendiri dan kawan-kawan seangkatan :)

Jangan lupa share kan tips sekiranya ada.. hehe

Apapun, Semoga hubungan kami kekal ke akhir hayat.. dan dipermudahkan segalanya.. Amin..

K bai.

Salam Ramadhan.


You May Also Like

4 comments

  1. In shaa Allah...
    Usaha dan berdoa ye.
    Jadik ibu ni adalah yg terbaik dlm dunia!!!

    BalasPadam
  2. Semoga cepat pregnant puan kuci. Hehe. Banyakkan berdoa. semoga kembar hendaknyer. :D

    BalasPadam
  3. Insyaallah ada rezeki tu... jangan putus asa =) Chayok!

    BalasPadam
  4. insya Allah sampai masanya ada lah tu. enjoy kehidupan baru berkahwin dulu ye ;D

    BalasPadam

drop your comment buddy.