"The Intern" movie Review

by - Januari 14, 2017


Assalamualaikum..




Bila kita rasa 'waktu kerja' kita majoritinya sudah mengisi masa-masa kita.. tapi sesekali duduk depan tv.. dan aku rasa 'indah'.I can't find the right words to describe it , just leave it. 100% yes.. duduk tengok movie sambil minum kopi with snacks make me feel alive.. haha..

 "The intern" . Directed by Nancy Meyers. Now was in my favorite movie list. oh HBO. you serve me well haha..  this movie always make me smile. This movie totally inspiring. i've been watching this movie 5 times..im glad finishing my 2 hours and 1 minute just for this movie. Jadi aku buat keputusan untuk buat review about this movie.

Kisahnya mengenai satu watak yang bernama Ben Whittaker, berumur 70 tahun dan telah bersara. Dia rasa bosan dengan hidupnya yang tidak bekerja dan mengambil keputusan untuk kembali bekerja. So he applies for a position in a “Senior Intern Program” at an e-commerce concern called “About The Fit," dan dia diterima masuk.





Pengasas syarikat tersebut yang bernama Jules, seorang usahawan muda yang berjaya,Seorang yang perfectionist, terlalu sibuk dan terlalu peribadi. yang sebenarnya merasakan syarikatnya tidak memerlukan 'pelatih yang tua' kerana dia tidak mampu untuk berkomunikasi dengan baik dengan invidu yang berusia. Jules sebenarnya tidak tahu apa yang patut diarahkan kepada Ben,jadi dia membiarkan sahaja Dengan itu, Ben 'mencari  kerja sendiri'  cuba melibatkan diri dengan setiap orang yang berada di syarikat tersebut dan menghulurkan bantuan dalam apa jua situasi. Seorang yang tenang, kemas dan praktikal.

Ternyata Ben memang merupakan seorang pekerja yang cekap,Dia ada kemahiran pengurusan yang sangat baik. Amazing. Dia sangat teliti terhadap setiap permasalahan yang berlaku di syarikat tersebut termasuklah krisis yang sedang dialami oleh Jules.
Ya, di mana suaminya curang dengan alasan isterinya (Jules) tidak ada masa untuknya dan secara tidak sengaja 'Ben' menjadi penasihat kepada bosnya.
Akhirnya, mereka menjadi semakin rapat. Banyak adegan yang menarik. Drama dan humor.



Pengajaran yang aku dapat dalam movie ni,
1.Walau sesibuk mana pun kita, kita kena ingat kita ni siapa.
2.Berikan masa untuk keluarga,
3.Belajar cara untuk mengurus sesuatu dengan cara yang profesional,
4.Jangan pandang rendah orang lain,
5.Be positive, and love yourself!!!

Quote that i found in this movie, " You're never wrong if you do the right thing"
Ya. 100% right. i trust this quote.

Senang cerita. Just watch this movie and you can feel it by yourself. What a wonderful and heart warming film. Just look the spirit of 70 years old man in this movie,who eager to work even harder,at his age.Di mana dia boleh influence orang sekeliling untuk be positive. Reference for all situation. Trouble shooter. Adorable.Every intern or employee or boss should watch this movie. I just loved it and highly recommend.

You doing 100% perfect in this movie Robert de niro!!! Anne Hathaway too!!!

Rating by me : 10/10

k bai.

You May Also Like

2 comments

  1. Aku nngis tgk crita ni. Haha. Mmg menyentuh hati bah. and Jules, siok ni tgk mcmana dia urus syarikat. hehe.

    BalasPadam

drop your comment buddy.