My 3rd Trimester - Pregnancy Moment.

by - September 16, 2017


Assalamualaikum.

cakk ↓↓




Alhamdulillah.. Third Trimester, here I come! It feels good to be this far.. fuhhh.. rasa macam kita lari marathon dan kita hampir-hampir ke garisan penamat.. tapi ada banyak lagi halangan berliku di depan.. haha

so far.. betul apa yang senior-senior yang sudah mengalami alam kehamilan ni.. sakit belakang yang dirasa tu.. -extremely painful- 
tapi still boleh tahan.. cause i am super.. ya mungkin sebab baby di dalam semakin membesar.. dan itulah hakikat yang aku kena terima bahawa ia sememangnya sakit babe.


my current favourite right now.



Current condition :

Deeply inside..aku sangat sangat sangat bersyukur for every little ache and pain yang aku sedang alami sekarang.. eventhough sebenarnya pernah mengalir air mata bila my husband urut-urut belakang badan sambil mengadu sakit.. (Rasa dihargai sebenarnya).Sebab ada di antara kita ibu hamil yang suaminya jauh..dan  cuma dapat mengadu melalui phone..aku rasa sangat bersyukur walaupun dalam sibuk si suami bekerja cari rezeki.. he still have time to 'layan' karenah aku. dan sentiasa berada di sisi.. I know how blessed I am to be able to experience this pregnancy.


Sentiasa ada bodyguard ke klinik from first review till now..




On top of all this, I was feeling SO cute haha.. sebab my tummy semakin membesar.. and muka semakin kembung.. bayangkan berat pertama semasa aku sedar aku hamil 44kg.. now.. turn to 60kg.. hahaha..





lagi.. haa.. A Super Sensitive Bladder, meaning obviously that I pee easily…bila bersin, bila batuk, bila ketawa.. dan.. bila start set up 'sedap sedap' baring mau tidur.. tiba-tiba.. i need to pee.. i need to pee.. haha

Ni haa yg selalu layan karenah bininya tu.. haha


Bila sudah baring pula.. susah mau setting badan untuk bangun balik.. kena smooth bangunnya.. kalau tidak.. krakkkk krakkk.. tersimpul urat.. bermelodi tulang temulang di badan.. 

Paling sakit sebenarnya bila kaki cramp - urat di betis nampak timbul.. wauuu.. sakitnya.. tapi tiada apa boleh buat cuma tunggu berhenti sendiri sakitnya.. takut bila di urut nanti salah urutla pulakk.. 

Kaki bengkak?? Yes. Turut mengalami.. rasa berjalan di atas pelampung.. rasa diri macam angkasawan bunting yang paling cantik di dunia pun ada..

but i have this.. si husband layan sebab kita mau jalan atas slipper lembut lembut.. 


My baby : Alhamdulillah sudah scan dan dalam keadaan sihat semuanya.. now sedang riang ria berjoget di dalam tummy.. sekejap ada timbul-timbul di tummy and i keep asking.. 

: ini tangan atau kaki anak mama ni?? ❤❤
aku kerap bawa baby bercakap dan baby sentiasa bagi respon.. like ya mak ya mak.. im here..

Yes true ada rasa ngilu dan kadang-kadang terkejut sebab tiba-tiba kena flying kick watchaaaaa' but i still  love u my baby inside.. its weird kan kita boleh sayang someone yang buat kita sakit?? haha.. 

So far here I am: 33 weeks 3 days pregnant and wanting to be done with this pregnancy at the same time that I’m not ready to let it end. 

dalam masa yang sama nervous pun ada.. my first experience.. belum tau macam mana tanda-tanda bersalin..kena banyak bertanya dan membaca lagi ni.. still lack of information..  Allah.. Semoga selamat semuanya.. 

btw, Alhamdulillah.. aku masih mampu berhadapan dengan cabaran sepanjang kehamilan ni.. dan harap semuanya dipermudahkan dan diredhai Allah. 

apapun.. doakan ya kawan2? 
Anak mama please stay calm inside and keep healthy ya syg? 

kbai.
love love

You May Also Like

3 comments

  1. Saat mengandung adalah saat yang paling seronok.. Merasa satu lagi nyawa membesar dalam badan kita..
    Sha share tips untuk kaki yang selalu cramp.. Malam-malam try sapu lotion panas di kaki dari peha ke tapak kaki.. Dan pakai stoking.. Hope membantu..

    BalasPadam
  2. Rindunya zaman preggy dulu.. pelbagai rasa yg xdpt dilupakan.. syukur suami ada disisi dpt kurangkan sakit tu .zikir ya fattah ntk mudahkan n cepatkan bukaan ye insyaAllah dipermudahkan .

    BalasPadam

drop your comment buddy.