Percutian Yang Menarik Dan Murah Di Perak

by - September 21, 2017



Assalamualaikum..✌

Ada tak yang sedang merancang untuk bercuti ke Perak? Haa.. dah kebetulan ada yang sedang merancang untuk bercuti tu.. Apa kata kita gali gali apa yang ada kat Perak? korang tau apa yang ada kat Perak? Jeng jeng jeng.


Menyedari keunikan negeri Perak yang memiliki 1001 rahsia tentang khazanahnya. World of Wonders adalah slogan yang dipaparkan di logo Tahun Melawat Perak untuk tahun 2017 yang mana ia menekankan alam semula jadi, budaya, makanan yang lazat, melalui perjalanan ke dalam gua purba, pantai bersih dan warisan antarabangsa. 

Jom kita tengok antara destinasi menarik di Perak.
↓↓↓

Kellie's Castle
Walaupun telah berusia 107, istana lama yang mulai dibina pada tahun 1905 ini terus kukuh berdiri di puncak bukit. Sebut saja Kelli's Castle pasti  ramai yang menyatakan Istana Kellie itu ibarat Taj Mahal Malaysia, Istana Kellie dikatakan dibina sebagai manifestasi cinta seorang suami kepada isterinya. Jika Taj Mahal dibina sebagai lambang cinta Shah Jehan kepada Mumtaz Mahal, Istana Kellie pula dibina atas rasa kasih dan sayang William Kellie Smith kepada isteri beliau, Agnes. Menarik bukan?

Lost World of Tambun
Di sini pula kita boleh meluangkan masa dengan pelbagai aktiviti menarik di taman air seperti Jungle Wave Pool, Adventure River, Sandy Bay, Cliff Racer, Tube Raiders dan Kids Explorabay. Malah orang ramai boleh berhibur di taman tema kering, bermain dengan haiwan di Petting Zoo dan melihat harimau Siberia di Tiger Valley. Sesuai sangat untuk beraktiviti bersama keluarga dan rakan-rakan.

Menara Condong
Menara Condong adalah sebuah menara tangki air yang kemudian dijadikan menara jam yang terletak di Teluk Intan, Perak. Ia menjadi mercu tanda bandar Teluk Intan sejak beberapa lama. Keunikan menara ini adalah ia menyerupai Menara Pisa, Itali. Menara ini dibina pada tahun 1885. Ia memiliki ketinggian setinggi 85 kaki dan terdapat 110 buah anak tangga. Walaupun telah berusia lebih 100 tahun, ia masih berdiri kukuh.

Kini menara ini tidak digunakan lagi dan hanya menjadi tarikan pelancong yang mengunjungi bandar Teluk Intan.

Gua Tempurung
Gua Tempurung adalah sebuah gua di Gopeng, Daerah Kampar, Perak, Malaysia.Ia adalah salah satu gua terpanjang di Semenanjung Malaysia.Sebahagian daripadanya telah dibangunkan sebagai gua pameran dengan pencahayaan elektrik dan laluan pejalan kaki dan terdapat pelbagai lawatan dari pelbagai panjang dan kesukaran. 

Mempunyai Gua sungai yang halus, laluan sungai mengalir sekitar 1.6 km melalui bukit. Pasti membuatkan si pencinta alam semulajadi tertarik.

Taman Jepun
Taman Jepun terletak di Taman Rekreasi D.R.Seenivasagam atau Taman D.R di Ipoh, Perak. Dengan keluasan 1.2 hektar, taman ini dibina mengikut struktur lanskap yang unik sama seperti taman Jepun yang terdapat di Fukuoka. Sambil tu, bolehlah kita berangan sedang berada di Jepun sambil menyimpan memori indah kan? hihi.

Gerbang Malam

Bagi yang ingin membeli belah dan mencari koleksi-koleksi yang menarik dan menjimatkan boleh singgah ke Gerbang Malam. Macam-macam kita boleh dapat dekat sini.. 

Bagi yang memilih Perak sebagai destinasi percutian korang. Dah dapat tempat menginap yang sesuai? Pastikan korang sudah sediakan awal.. jangan pula terkapai-kapai mencari nanti. 

Korang boleh cuba Syuen Hotel Ipoh.  Mau best price??
DOWNLOAD TRAVELOKA APP NOW!! 
 dan dapatkan best price anda. 

Cuti-cuti jugak,tapi kena cermat dan bijak kan? hihi.. 

Syuen Hotel Ipoh  ni terletak di tengah-tengah daerah Ipoh.
So dekatlah kalau korang nak shopping atau beli belah apa yang patut. 

Syuen Hotel

Dekat dan senang kalau nak cari hotel ni kalau tersesat. 



Hotel ni menyediakan spa, restoran, kolam renang dan macam macam lagi. Free wifi juga disediakan oleh pihak hotel. So korang tak payah risau tentang coverage internet lagi. 

Untuk kemudahan hotel, pihak hotel ada kaunter information yang beroperasi 24jam.Bila-bila masa saja kalau korang ada masalah, korang boleh refer front desk. Total room is about 290. 

Lobby

Menunjukkan bilangan yang agak banyak. So korang boleh pilih bilik yang bersesuaian dengan keinginan korang. Hotel ini jugak sediakan breakfast percuma untuk anda. So you dont have to worry where to breaskfast in the morning because this hotel provide the best breakfast to you. 


Swimming Pool

This hotel also have laundry service bagi korang yang perlukan laundry service. Yala kadang kadang kita tak suka bawak baju banyak banyak. So bolehlah guna laundry service ni kan. Tak lupa bagi yang nak merehatkan diri di spa. Tak perlu cari jauh jauh. Hotel ni sendiri ada sediakan spa untuk anda. Siap dengan full service lagi. So senanglah kalau nak request apa apa. 



Hotel ni juga menyediakan meeting room bagi yang ke hotel ini untuk apa apa event. So bolehlah guna meeting room ni. Ruangnya juga selesa dan sangat menarik dan cantik. Hotel ini juga menyediakan tepat parking free kepada pelanggan pelanggan mereka so anda tak payah risau tentang nak park kereta kat mana. 



Untuk kemudahan di setiap bilik. Hotel ini menyediakan premium tv channnel. So let say if you all boring stay dalam bilik, korang boleh lah enjoy siaran tv yang disediakan oleh pihak hotel. Air cond yang nyaman dan on time service buatkan anda rasa lebih selesa untuk guna bilik bilik di hotel ini.



Pihak hotel sangat mementingkan kekemasan bilik dan kepuasan pelanggan. So daily housekeeping adalah untuk memastikan bilik berada dalam keadaan kemas dan teratur agar pelanggan selesa tinggal di dalam bilik. Customer juga boleh kalau nak request hair dryer. So kalau lepas mandi, rambut basah basah senanglah nak keringkan balik. 


Untuk bilik, hotel ini ada deluxe Twin room and 2 twin bed, deluce double room 1 king bed, family room 1 king bed 1 twin bed, junior suite 1 king bed.

Deluxe Twin Room
Family Room
Junior Suites
korang bolehlah pilih bilik bilik yang korang rasa berkenan mengikut citarasa korang. Keadaan bilik sangat sangat bersih dan teratur, susunan tv, cermin , meja katil dan lampu sangat kemas dan teratur. Sangat selesa. So kalau anda pilih mana mana bilik pun anda akan rasa sama, Cuma yang membezakan adalah keluasan dan jenis katil.

Perak sedang menunggu kedatangan anda dan keluarga anda untuk bercuti

So tunggu apa lagi,ingin bercuti ke Perak?
jom cepat get best price on Syuen Hotel Ipoh Malaysia online and enjoy your holiday. Jangan lupa abadikan memori dengan Traveloka bila bercuti k? 

daa.. LOVE LOVE.


You May Also Like

6 comments

drop your comment buddy.